Biverkningar av vaccinationen...

... har jag nästan inte alls idag, dagen efter sprutan. Jag fick den i vänster arm eftersom jag är högerhänt och den armen är lite stel, det gör lite ont vid yviga rörelser. Jag känner mig lite sträv i halsen på vänster sida och en aning snuvig  också mest på vänster sida. Men det är inget jag skulle reflektera över om jag inte letade fel. Om jag anstränger mig att känna efter så kan jag tycka att kroppen känns en aning stel och jag har sovit väldigt tungt i natt. Det är allt.

Kommentarer
Postat av: Thalina

Här har vi inte fått sprutorna än.Hoppas att du slipper biverkningar.De jag känner har inte fått några biverkningar alls.Ha det gott kram Thalina

Postat av: Suss

GRATTIS på namnsdagen!

Jag tror inte du har några större biverkningar, det blir så där som du beskriver, när man förväntar sig att det ska vara något. Dessutom känner man gärna efter lite extra en sån gång.

2009-11-19 @ 15:47:24
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Mia

Dom flesta av oss verkar ha precis de biverkningar du beskriver att du fått. Med andra ord, inte så mycket att orda om...

2009-11-19 @ 17:42:41
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Ailas

Här har det inte varit aktuellt att vaccinera oss "gamlingar". Får se hur jag gör, om turen kommer till mig. Vill tro att jag redan har viss immunitet...



Trevligt att du inte har värre biverkningar!

2009-11-19 @ 20:36:53
URL: http://ailas.svenskablogg.se
Postat av: Inga M

Alla: Jag har inte heller hört någon som har känt av någon av alla de svåra biverkningar som målats upp i pressen. Det verkar ju som om yngre blir sjukare än äldre så det är väl rätt att prioritera i åldersordning med äldsta sist.



Tack Suss för gratulationer! Visst heter vi Elisabet jag och modren, som andranamn. Jag har precis ringt och gratulerat henne men jag tror inte att hon förstod riktigt. Hon verkade trött.

2009-11-19 @ 21:12:34
Postat av: Inger Maryissa

Skönt att du inte fått några jobbiga biverkningar av vaccinet.

Har läst i övriga bloggar osv att den vanligaste biverkningen är ont i armen.

och att man kan få lite förkylningssymptom och lite feber.

Fast det är nog lättare att acceptera än risken att eventuellt bli allvarligt sjuk i influensan.

Ha det så gott

2009-11-20 @ 14:33:45
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/
Postat av: Annaa M

Verkar nästan som om yngre får värre biverkningar än äldre också av vaccinet. Pojken här har hög smärttolerans men han har haft det plågsamt med armen nu, värre på andra dygnet, och många på hans skola har klagat över samma sak. Dessutom en underlig överförd smärta till andra armen/handen som uppenbarligen hörde ihop med vaccinet eftersom andra drabbats av samma sak. Illamående dessutom. Men det verkar som det är på väg att vända nu efter två dygn.



Tänk på Irland där de haft fler fall per capita än här och alltså även fler dödsfall så vaccinerar de inte ens sjukvårdspersonal allmänt. Dotter praktiserar på hjärtavdelning nu och har inte fått vaccin!

2009-11-20 @ 17:34:13
URL: http://annaama.wordpress.com
Postat av: Inga M

Inger Maryissa: Ja, blir det inte värre än så här så är jag tacksam



Annaa: Jag är väldigt tacksam att Sverige valt att köpa in vaccin till alla medborgare. Verkar konstigt att man inte vaccinerar sjukvårdspersonal på Irland. Och på en hjärtavdelning där man har patienter i riskgrupp.

2009-11-20 @ 20:54:37
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback