Fölfödsel i går natt!


När vi var på TR *Western så hade natten innan fötts ett litet charmtroll där! Vi kunde inte berätta för barnen eftersom de inte alla kunde gå in och titta. Det hade stört den nyblivna mamman och hennes bebis för mycket. Så vi valde att inte säga något till någon. Men här är bild på det lilla underverket i alla fall. En nordsvensk arbetshäst ska det bli. Inte travare.


Så här söt är ett litet nordsvenskt föl några timmar efter förlossning! Kortet taget av Ingrid.


Förresten så blir det inget av travtävlingen mellan Årjäng och Örjes kommunrepresentanter till lördagen! Skälet lär vara att man inte fick ihop tillräckligt många ponnyhästar eftersom det samtidigt var ponnytrav på Åby (?). Fast här i Nordmarken kryllar det av ponnyhästar i vartenda stall ute på bygden så jag känner inte för att köpa den förklaringen så där rakt av. Jag tror att till och med jag, som har noll kapacitet i travbranschen, skulle ha kunnat få ihop några stycken på alldeles egen hand. Jag undrar förstås vem som har försökt och hur mycket! Tyvärr är det nu för sent!

Kommentarer
Postat av: Mia

Så söt så, och ett vackert foto!

Postat av: Inga M

Mia: Kan bara hålla med, väldigt söt!

2009-06-11 @ 06:57:07
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: ingrid

Ett av de stora ögonblicken under dagen, det är alltid lika underbart med nya små liv, gäller både stora och små (djur arter), människor och djur.Ja alla bebisar fängslar oss på något sätt. Du kan tro jag väntar på "vår" bebis.......

2009-06-11 @ 07:02:18
Postat av: Trolda

Urgulligt! =D



Trolda - godmorgon!

2009-06-11 @ 08:15:54
URL: http://trolda.blogg.se/
Postat av: LL

Så väldigt söt liten nyfödd. Man kan bara önska den lycka till och att den hamnar i goda händer under sitt liv.

En ridponny kan inte bli en travande ponny över en natt. Det krävs en mängd träning för att inte galoppera, att orka hålla hastigheten hela vägen förutom själva inkörningen. Var du glad för att Roland inte hamnar bakom en vettskrämd skenande ridponny.

Planering, planering, arrangörerna måste ha helkoll nästa år.

2009-06-11 @ 09:09:13
Postat av: Hanneles paradis på Hisingen

Mysigt.

2009-06-11 @ 22:20:09
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Inga M

Ingrid: Nu är ju Ditt underverk fött, idag fredag morgon ett litet stoföl. Kan bara gratulera.



Trolda: Japp!



LL: Det kan vara som Du säger, det är väl inte så enkelt som det verkar för en amatör som mig, jag tänker ponny som ponny! Det ska bli vid ett senare tillfälle hör jag nu. Säkert ett klokt beslut.

2009-06-12 @ 13:06:46
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Inger Maryissa

Tack för din kommentar hos mig.

Men så gullig bild på hästmamman och det lilla fölet.

Små djurbebisar är ju så gulliga,

och man blir alltid så fascinerad över livets under även i djurvärlden.

Och tänk att de små liven kan stå nästan direkt efter det att de har blivit födda..

Jag tycker det är så otroligt.

Ha en bra fortsatt kväll

Kram

2009-06-12 @ 19:10:19
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback