Holmedagen...

...var vi på i söndags. Det var parad med olika hästraser och demonstration av tävlingskörning med fyrspann. De olika raserna kommer jag inte ihåg förstås. Om någon läsare vet så upplys mig gärna i en kommentar. Fyrspannskörningen var fantastisk att se och huvudorsaken till att vi åkte till Holmdal den här dagen. Det gick undan i kurvorna och det är obegripligt hur den här damen från Norge kunde få hästarna att springa i så snäva svängar. Bakpå hängde två "burkslavar" för att balansera ekipaget, precis som i mc-tävlingar på bana.


Fyrspann med fjordhästar


Lettiskt halvblod



Frieser och Nordlandshäst (den senare är vikingarnas hästras)


Något slags miniponny, de är fullvuxna i alla fall


Ardenner, uppenbarligen hingst



Ardenner sto tror jag


Nordsvensk brukshäst , i alla fall en kyrkskjuts som den var förr, vi var ju precis vid prästgården i Holmedal.

Sen var det mycket annat den här dagen i Holmedal och även dagen före, en massa veteranfordon, PV-rally, försäljning av mattor (jättefina!), hemgjorda matvaror, blommor, hantverk osv.

De som arrangerar det här är fantastiskt duktiga!

Sen ska jag göra inlägg om gårdagen, tisdagens, äventyr och om lite Gerds keramik.

Kommentarer
Postat av: anne

Att ardenner nr 1 var hingst var onekligen uppenbart...;)



Sv. Jo, jag tror säkert du sett Rebecca. Hur skulle du ha kunnat missa den? Rebecca, den vackra och elaka och otrogna fd frun som är död och som dyrkades av hushållerskan Mrs Denvers och därför försöker hon göra livet så eländigt för den nya, unga frun. Filmen slutar med att Manderley, den vackra herrgården brinner ner, alltmedan Mrs Denvers travar runt därinne.



Känner du inte igen det?

Postat av: ingrid

Tänk vad vackra och användbara de är dessa underbara djur!!!

2009-07-01 @ 19:51:28
Postat av: Inga M

Anne: STämmer, jag har sett filmen.



Ingrid: Mmmm, fast de är farliga i bägge ändar. Ses vi till fredagen?

2009-07-01 @ 22:22:44
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback