Förtränga julen...

... kan man ju göra när den är avlägsen i tid. Men nu är vi i december och den närmar sig obevekligt, ungefär som en förlossning, det är ingen väg runt den, man måste igenom. Medan andra tindrar och köper julklappar för det vilda så känner jag bara paniken växa och skulle önska att jag kunde tillbringa en månad så där på en annan planet. Eller åtminstone julhelgen på pensionat med redan färdigpackad jul tillsammans med en god bok.

Den här veckan har enbart haft långa arbetsdagar men nästa vecka  ska jag ta itu med bestyren, måste!

Sen har jag hittills lyckats missa julens små bonusar i år; ingen julkonsert, ingen julmarknad. Har inte ens hunnit speja i tidningen när och var.


Kommentarer
Postat av: Gisan

Åh, vi skulle kunna resa iväg ihop du och jag då och ha bokcirkel istället :-) Kramar...

Postat av: åsa

Julen kommer och julen går...

Det blev jag varse förra året då jag låg i hög feber hela julhelgen, man behöver inte "trissa upp" julbestyren, det går bra ändå..

Huvudsaken, det är ju (åtminstone för mig) att vi är friska och kan träffas allihop en dag under helgen, äta det som finns och bara va..

Ha dé!

2009-12-03 @ 09:45:32
URL: http://tantraffas.blogg.se/
Postat av: Suss

Men kära lilla du, sån här var du väl inte förr? Jag vet att vi bytte julklappar och höll på, fast, det finns ju fler än du som har "konverterat".

Jag är mitt uppi alltihopa, jättetrött och hur salig som helst. Hoppas du överlever. KRAM

2009-12-03 @ 20:58:16
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Gisan: Visst vore det roligt att pröva!



Åsa: Egentligen är det så, men det är svårt att inte göra jul om man är fullt frisk.



Suss<. Tackar för omtanken, jag hoppas att jag överlever. Om jag nu dör i samband med jul så blir det av andra skäl än just julfirandet. Du älskar ju jul och köper julklappar hela året om jag inte minns fel.

2009-12-04 @ 01:36:04
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback