LUNCHTRAV igår måndag...

...var det här i Årjäng, en stor dag för oss och släkten i övrigt!

Rolands systerdotterdotter körde sitt första riktiga travlopp med riktig licens.











Matilda är hårt belastad med trav från flera håll i släkten både på mammas och pappas sida och har alltid hålltit på med hästar. Dräkten fick hon ny för ett tag sedan och den invigdes med detta loppet. För den som inte är insatt kan jag berätta att färgerna och mönstret på dräkten är unikt för varje kusk, specialsys och ska liksom godkännas tror jag. Den här dräktens färger och mönster har gått i arv. Om jag inte är felunderrättad så hade först Matildas morfars far de här färgerna och sedan morfar och nu Matilda.

Något referat av själva loppet ska jag inte ge mig på, jag var inte där. Men Roland kunde inte låta bli att se och det är han som har tagit bilderna. Matilda och hennes syster Märta är två väldigt trevliga och snälla barn som har varit lite som våra barnbarn eftersom de egna bor så långt härifrån.

Kul Matilda! Du är strävsam och duktig!  Nu är det mer hästutbildning som väntar med gymnasiet i Lillerud utanför Karlstad. Vi önskar fortsatt lycka till med både hästkörning och studier!

Kommentarer
Postat av: ingrid

Duktiga Matilda!!Då jag haft henne som assistent till mina travskole grupper, vet jag att hon är duktig, hoppas hon kommer att utvecklas mer, för travsporten behöver tjejer so henne!!!(hoppas du inte blev värre i halsen) Kram

2009-08-12 @ 09:44:10
Postat av: Inga M

Ingrid: Håller med om tjejer i travsporten. En sport med bara killar i, som det var för några år sedan, mår bra av uppblandning.



Halsen är bättre men jag har fått öroninflammation isället, ont och stendöv på det örat. Vet inte vilket som är värst. Har Du hört nåt om det är så att svininfluensa slår sig på öronen? :-))

Postat av: ingrid

Stackars dej!!!Tror inte svinet vill till örat,men man vet aldrig!!!Krya på dej. BAMSE KRAM

2009-08-12 @ 13:03:36
Postat av: Inga M

Ingrid: Jag ska tala om ifall jag hör några grymtningar i örat!! Just nu susar det bara lite stilla och knastrar när jag äter.

2009-08-12 @ 19:50:07
URL: http://inga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback