Klassiska konsttekniker...

... lärs visst ut i Sverige!

I ett inlägg förut så skrev jag att så vitt jag kände till så fanns det inte någon sådan utbildning och jag tror fortfarande inte att det finns någon statlig sådan, utan där handlar det mest  om att klottra i tunnelbanor, fejka sig in på mentalsjukhus,  riva masonit, gegga med människo- och djurdelar osv, alltså det jag, i brist på bättre benämning, kallar Hafs- och slafskonst.

Jag har fått en upplysande kommentar av Andreas Birath som är verksam på en ubildning i klassisk konst i Mölndal. Det är en filial till The Florence Academy of Art. Kolla gärna på
hans hemsida!  Jag gillar  målningarna  Sista dagarna på sommaren och stilleben med Lök och vattenglas allra mest.

Kommentarer
Postat av: Andreas Birath

... och om man vill läsa mer om skolan gör man det på www.florenceacademyofart.com



Förutom oss finns det en liknande utbildning i Stockholm, som f.ö. drivs av två f.d. FAA-elever.

www.atelierstockholm.se

2009-08-01 @ 09:37:04
URL: http://www.andreasbirath.com
Postat av: kicki

Underbart med en ensam heldag, jag har haft min idag, precis lik din igår,,,ikea och sen bergvik...många goa timmar och många hundralappar fattigare..fann en jättesnygg tunika på en affär, men kommer inte ihåg vilken, den passar perfekt till 50 års kalas nästa helg. Kaffe och bakelse på OBS...ha det gott...kramen

2009-08-01 @ 20:47:58
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/
Postat av: TT

Ouh, vilken underbar konst!

Eftersom dottern målar spar jag alla sådana hemsidor i favoriter.

2009-08-02 @ 23:36:57
URL: http://tyratok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback