Blommar just nu

image1926

image1927

image1928

Det här är bara en rundvandring i trädgården. Detta blommar just nu. Mina favoriter är nog trädgårdsvivorna. De har klara lysande färger och blommar där ensamma i den jordiga rabatten. Tänker varje år att jag ska plantera fler.

Påskliljorna och pingstliljorna blir fler varje år. De här som vi köper blommande tidigt sätter vi ut och de kommer nästa år i igen. Men inte så år för år för jorden eller omvårdnaden här är inte den rätta.

Gullvivorna är söta. De hängde med när jag flyttade syrenbuskarna från mitt barndomshem då vi byggt huset på 70-talet och de förökar sig. Det är en liten hälsning från för länge sedan.

Kommentarer
Postat av: Hanneles paradis

Härligt och vackert.

Postat av: Inga M

Hannele: De första blommorna är mest uppskattade!

2008-05-04 @ 08:15:50
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback