Kanske moderat?

http://www.expressen.se/nyheter/1.1071301/m-fritt-fram-att-jobba-over-67-ar

Moderaterna har nog aldrig på allvar varit ett alternativ för mig att rösta på, men nu börjar jag undra. ( m) har börjat fundera över om samhället ska upphöra med den åldersdiskriminering det innebär att människor inte ska få lov att jobba kvar efter 67 om man vill. Om jag tänker efter hur det ser ut i mitt oranga kuvert så inser jag att det nog är ett måste att jobba vidare ett bra tag upp i åren om  den pension jag får ska räcka.  Det nya pensionssystemet är ju ett enda gigantiskt konfiskationsprojekt.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Suck! Man får nog jobba till man ramlar ned död... som det ser ut. Att vara pensionär/mormor/farmor får man ägna sig åt på fritiden, om man nu hinner ha någon sådan då man ska jobba livet ut.

Nä, usch vad negativ jag var... är ju på ett bra humör och solen lyser på mig. Ha en bra dag!

Postat av: Kerstin

Det orange kuvertet dök upp i brevlådan idag, nästan så man inte ens gitter att öppna det...Jag blir bara så trött! Ha en bra dag!

2008-03-04 @ 17:00:31
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Inga M

Nina: Tack! Den blev ingen höjdare men det ska jag inte breda ut mig om här, dagen menar jag! Idag fick jag det orange kuvertet och det lägger ju sordin på stämningen.

Kerstin: Håller med! Tack! Se ovan i kommentaren!

2008-03-06 @ 05:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback