SBP i Åmål!

Måste bara få visa ett par bilder från bilbesiktningen i Åmål. Var där och kollade bilen i torsdags. Den gick f.ö. igenom utan anmärkning. Det var nog första gången i mitt liv som det händer. Tack Toyota!
Det här ser alltså ut att vara en alldeles vanlig bilbesiktning, men sedan när jag tittar på korten jag just tagit så får jag se det: BLOMMORNA DÄR TILL HÖGER I BILD!      KOLLA!!

image1627

OCH SÅ HÄR SÅG DET UT BAKOM DET HÄR STÅLSKRANKET!

image1628
TVÅ ALLDELES LIVS LEVANDE KRUKVÄXTER MITT UPPE I ALLT ANNAT! Jag undrar väldigt mycket hur de hamnat där och hur länge de lyckats överleva där utan dagsljus och vem som ser till att de får vatten.

image1629
För övrigt var det så här vackert i Åmål i torsdags.

Kommentarer
Postat av: Nina på Johangården säger

Kanske någons fru som ställt dit dem...

Postat av: Inga M

Nina: Det är naturligtvis möjligt, men det lämnar ju öppet för en mängd funderingar på varför en fru skulle vilja ställa blommor på sin mans arbetsplats som dessutom är så blomovänlig om jag får säga så.

2008-02-18 @ 00:03:39
Postat av: Ninni

Va trevligt med lite blommor..kanske lite ljus kommer in ändå!
Skönt att bilen gick igenom besiktningen..det gjorde vår också!

Ang kycklingen..ta in för mycket vitlök..den ska inte dominera!
Ha en skön dag..kramen

2008-02-18 @ 06:47:54
URL: http://www.ninni.blogg.se
Postat av: Alltiallon

Det är nog ngn av grabbarna på besiktningen som flyttat ihop med sin tjej och fick lite blommor över..;-)). Det var en mycket fin bild du lyckades ta på Åmål.

2008-02-18 @ 08:34:02
URL: http://blogg.expressen.se/alltiallo/
Postat av: Noemi

Har också Toyota - men de ska vara bra hållbara har jag hört och det verkar (peppar peppar) stämma!

Har inlägget upp nu om du inte tröttnat:).

2008-02-18 @ 08:56:35
URL: http://noemis.blogg.se
Postat av: Hanneles paradis

ser ungefär ut som här, fick anmärkning på rattaxelknuten

2008-02-18 @ 11:58:50
URL: http://hannelesparadis.blogspot.com/
Postat av: Johan

Hej!

Jag arbetar med en sida som heter Silvergen.org och undrar om du inte skulle vara intresserad av att ha din blogg hos oss med?

MVH / Johan

2008-02-18 @ 13:29:19
URL: http://www.silvergen.org
Postat av: Kerstin

Jättekul att få se Åmål, visste inte att det var så fint där! Spännande med krukväxterna, de satte fantasin i rullning...Finns ju flera olika alternativ, men nog var det lite udda. Man förväntar sig inte några växter där...Ha en fin dag!

2008-02-18 @ 14:59:03
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Cissi

Säkert tacksamma kunder, utan Toyota, som har kommit med dessa växter kan jag tro.
Underligt att de klarar sig men även en karl kan ju ha gröna fingra (med inslag av olja) :o)

2008-02-18 @ 19:23:10
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Inga M

Alla; Tackar för trevliga spekulationer om blommorna! Ett tu tre så kommer det väl en kommentar från någon anställd på stället med förklaring!

2008-02-18 @ 21:25:47
Postat av: Annaa M

Jag tycker nog att flera av kommentarerna är lite fördomsfulla... Det finns många män som är ömma krukväxtvårdare. För visst finns det väl lite ömhet bakom de där spretiga växterna också. Liknar lite mina kämpande strån på balkongen.

Åmål alltid lika fint att se. En av mina allra närmaste vänner är uppväxt där. Själv har jag bara stulit bakelsegafflar från det mest kända kondiset. De ligger fortfarande i besticklådan.

2008-02-18 @ 22:38:43
URL: http://www.annaamattsson.blogg.se
Postat av: Inga M

Annaa: Åmål är en av de vackraste småstäder jag vet. Man har alltså lyckats med konststycket att ta in självaste Vänern och småbåtshamnen till torget och centrum. Och där finns dessutom en vacker park, stenbroar och
gamla trähus. Hela stan är på nåt sätt konstant småleende och välkomnande. Dessutom finns inte bara Ditt gamla konditori utan fler matställen värda ett besök; Hamncompagniet exempelvis, dit vi åker ibland (som synes på bloggen!).

2008-02-18 @ 22:52:23
Postat av: Nike

Det jobbar nog en tjej i städet eller någon annanstans? Fast svärmors tunga! En sån där krukväxt som ingen vill ha fast de faktiskt är på väg att bli trendiga igen!

2008-02-19 @ 19:54:57
URL: http://www.nikesrum.blogspot.com
Postat av: Inga M

Nike: Svärmors tunga lyckades jag identifiera men inte den andra. Enligt mina fördomar så är det nog någon kvinnlig städpersonal som vattnar i alla fall.

2008-02-19 @ 21:20:16
Postat av: Helena

javisst är Åmål vackert...inte undra på att man flyttade från Årjäng...okej årjäng var någorlunda fint förr men NU....hmmm jaja....

2008-02-22 @ 13:35:17
Postat av: Inga M

Helena: Just nu i byggnation så är det inte så tjusigt, men jag tror att det nya torget kan bli fint, åtminstone bättre än det gamla för det var inte för fagert. Sen har väl inte Årjäng de här vackra gamla 1800-talshusen som Åmål har runt torget förstås men det är inte så mycket att göra åt! Ha en trevlig helg i det soliga Åmål!

2008-02-22 @ 13:47:53
Postat av: Helena

Tja men att placera ett stort komplex mitt framför Ett cafe/restaurang kan ju knappast varit så genomtänkt. Inte kul att sitta och ta en kopp kaffe å glo rätt in i en vägg....jaja det är min åsikt å jag kan ha fel..

2008-02-25 @ 21:12:22
Postat av: Inga M

Helena: Jag har svårt att föreställa mig hur det blir på Storgatan, det håller jag med om. Men jag tror att det nya torget kan bli fint när det blir klart. Kanske kaféer och restauranger vill vara där istället. Och Storgatan blir just en storgata genom samhället med affärer (förhoppningsvis!) Förändringar i stadsplanen behöver inte bli fel, men samtidigt har ju inte jag några minnen av Årjäng som barn eftersom jag flyttade hit i vuxen ålder så jag har inget känslomässigt engagemang i hur det var förut. Kan tänka mig att det är annorlunda för människor som växt upp här.

2008-02-25 @ 23:52:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback