Det irriterande pensionskuvertet!

image1359
De här kuverten får mig alltid på dåligt humör, antingen de är orange eller gröna. De påminner om bedrägeriet mot min årgång. Vi som betalade in till ATP ett helt liv med heltidsarbete och trodde att vi skulle få en rimlig pension. Nu blir det bara typ ett kryddat socialbidrag kvar av alla vackra ord om ekonomisk trygghet. Det märkligaste i hela det här skojet är att jag har jobbat heltid i stort sett hela mitt liv och varit ledig väldigt lite för studier och barn. Men ett antal år av beräkningsgrund tas ändå bort trots att jag faktiskt jobbat de åren. Det beror inte på att jag har skolkat utan på att de räknades inte in i det gamla systemet! Och då ska de inte räknas in i det nya systemet heller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback