Ny liten shoppingvagn!

Ny liten shoppingvagn!


På endagssemestern i Karlstad igår så gick jag in på Hemköp för att fylla på förrådet av dietmat och konserverade fikon. Då träffade jag för första gången deras nya lilla shoppingkorg. Och livet stod på ände!

Jag fattade inget och min tekniskt mer begåvade man var just då på puben runt hörnet. Jag försökte begripa hur den skulle hanteras. Provade att bära den men den var för stor och klumpig. Så jag ställde tillbaka den och tänkte att jag tar allt i händerna.
 
Men det gick ju inte så jag fick allt gå tillbaka till korgarna. Då fick jag se hur en annan kund gjorde, vecklade ut det långa handtaget och drog alltså den här lilla vagnen efter mig genom affären.

Det var fler kunder som var konfunderade såg jag. När jag rotade omkring i hyllorna runt korgstället så kom flera som betedde sig som jag ungefär Vi är tydligen alla totalprogrammerade på de kundvagnar och korgar vi haft de senaste fyrtio åren och inte riktigt beredda på innovationer.

Den lilla röda hundvagnen var i alla fall rätt mysig att gå omkring med, som att dra en hund i koppel efter sig. Smidigare än en stor kundvagn.

Kommentarer
Postat av: frktjatlund

På ica vid Ringen har de en annan variant på temat, mer som en kabinväska med draghandtag. På min närmaste ica skulle de verkligen behövas, så trångt som det är mellan hyllorna.

Postat av: mildamakter

Ja, smidigare kanske den är, men jag (som har värk lite då och då) tycker att det är så bakvänt att behöva böja mig ner varje gång jag ska lägga ner något i den, så jag väljer alltid en vanlig korg eller en stor vagn

2007-03-11 @ 22:25:16
URL: http://mildamakter.blogspot.com/
Postat av: pimpim11

Tycker att de är jättesmidigt att dra runt en sån om man bara ska ha lite grejor men som ändå väger lite. /pimpim

2007-03-11 @ 22:40:39
Postat av: Inga M

Tjatis: Just där det var trångt kändes det smidigt med lilla hundvagnen.

Mildamakter: Självklart är det så att detta är obekvämt om man har värk eller är åldersstel i kroppen. Förhoppningsvis blir de höga vagnarna kvar också.

Pimpim: Jag gillade den när jag väl kom underfund med den.

2007-03-11 @ 23:10:43
Postat av: ellen

Haha! Jag vägrar använda de där korgarna! Jag tycker de känns helfåniga... Men det är ju väldigt bra att de finns, för dem som uppskattar dem eller inte orkar bära... Men för mig är det någon prestigesak - jag kan bära själv, liksom. Ibland blir man ju trött på sig själv..!

2007-03-11 @ 23:33:05
URL: http://en08.blogg.se
Postat av: Inga M

ellen: Nja, det funkar inte att bära 8 konservburkar och ett antal andra småpryttlar. Jag måste nog ha något att bära i när jag för en gångs skulle är i stan och bunkrar upp. Jag tyckte det kändes mysigt att gå och dra som på en jycke efter sig!

2007-03-11 @ 23:37:18
Postat av: Rutan

Just den korgen har jag funderat på att skriva om. Mitt Hemköp har tagit bort alla småkorgar och tagit in dessa i stället. Jag tycker inte om dem! De är ivägen, man snubblar över andra kunders korgar, de är för stora att bära och man måste böja sig ända till golvet. Det kunde väl vara ok med att byta ut hälften och ha småkorgar kvar också.

2007-03-11 @ 23:38:36
URL: http://rutan.blogg.se
Postat av: Inga M

Rut: I ärlighetens namn vet jag inte om småkorgarna var kvar på Hemköpet bredvid Filmstaden i Karlstad, för det var där vi var. Det borde de kanske vara också ja, om man inte ska handla så mycket. När ingen bär sin korg längre så riskerar det ju att bli mer trångt på golvet förstås. Allt har en baksida, minst.

2007-03-11 @ 23:43:49
Postat av: Nina på Johangården

Jaaaaaaaa, äntligen en vettig kundkorg! Detta har jag väntat på länge, det är ju så förbenat tungt att bära runt på varorna och inte alla gånger vill jag släpa på en stor kundvagn för det jag ska handla.

Perfekt för mig!

2007-03-12 @ 09:49:54
URL: http://ninajohangarden.blogg.se
Postat av: Inga M

Nina: Inte helt fel för lagom mycket varor.

2007-03-12 @ 18:05:44
Postat av: Alias1

Jaa, jag har också fått prova på den, men har man en treåring med sig så fungerar den inte alls! Gissa vem som helt plötsligt inte orkar gå utan bara MÅste få åka i korgen, vilket av förklarliga skäl inte fungerar...;-))).

2007-03-12 @ 18:58:35
URL: http://alias1.blogg.se/
Postat av: Inga M

Alias: Åh, självklart!! Jag kan se det framför mig; mamma som släpar och drar vagn med barn i varor ovanpå!! Nej det fungerar ju inte förstås.

Sammanfattningsvis får vi efter den här debatten om de nya shoppingvagnarna konstatera att de kan inte ersätta vare sig vanliga korgar eller stora vagnar. Men de kan ju bli ett bra komplement!

2007-03-12 @ 19:45:19
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback