Stopp på vägen till Karlstad idag!

Stopp på vägen till Karlstad idag!
Först fick jag stå här vid Preemmacken i Slottsbron och vänta en kvart. Bilkön var lång och ingen visste vad vi väntade på.
image983
Till slut kom jag fram och fick köra i karavan efter någon vägverksbil sakta. Då såg det ut så här på vägen en lång bit och jag hörde hur kletiga stenar slog mot bilen och underredet. Och min nya vita bil!!!
image984
Vid nästa stopp provade jag att ta kort på kön bakom i backspegeln. Det funkar ju!
image985
Några försökte ta genvägen över gamla Slottsbron (här kommer Sven- Ingvars ifrån!) men fick stå länge och vänta på sin tur. Det såg ut som om de hade pick nick där uppe i backen.
image986
Till slut fick vi åka lite sakta framåt förbi småbåtshamnen.
image987
Med en halvtimmes försening minst så närmade jag mig i alla fall Karlstad och möttes av den här synen.  Från stålande sol och minst 30 grader direkt in i ett oväder. Det åskade och regnade, men bara en stund.

Vid hemkomsten fick jag skrapa kletig asfalt från bilen! Usch!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback