Tiotalsövergångar nattetid....!

Nu somnar jag inte heller! Fast jag har försökt länge o väl.  I brist på bättre så sysslar visst hjärnan helt oombedd med tiotalsövergångar! Jag har snöat inne på dem totalt! Sa idag till mina erfarna duktiga kollegor att jag snart skulle komma för konsultation i ärendet ; hur gör ni med tiotalsövergångarna? Och i vilken ordning lär ungarna sig och vad fastnar de på när de fastnar? Jag började idag med att kolla upp och träna 10 kompisar, alltså att de kan alla tal som tillsammans blir tio. Förvånansvärt många kunde det bra, jag trodde de hade glömt bort. Några hade missar men det var bara enstaka. Det var rätt ände att börja i, det är jag i alla fall säker på. Sen blir det neråt från hela tiotal.

Fast jag ligger inte vaken p.g.a. tiotalsövergångarna. Så bekymmersamma är de inte. Det är bara kroppen som har vant sig vid en annan dygnsrytm under lovet, med nattvak och förmiddags-sovning. Och då väljer hjärnan liksom i total anarki vad den ska syssla med, när den ändå ligger vaken. Obetald övertid är det väl då. Fast det är det fler som sysslar med. Gubben äter nåt kolestrolsänkande och drömmer de mest fantastiska mardrömmar. Imorse berättade han att han drömt att han börjat med jordbruket igen och att han och Olle Jakobsson hade kört sönder en dyrbar skördetröska som var Rolands och det innan den ens var betald! Och dom hade åkt med den till Arvika tror jag, ja, det var helt vansinnigt huvudlöst ihopkommet. Vi fnissade glatt åt det hela till frukosten. Nu får jag väl berätta om mina tiotalsövergångar imorgon bitti. Fast det blir nog inte lika fnissigt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback