Ilskeutbrotten kanaliseras!

Någonstans måste ju ilskan över detta fullkomligt sinnesvaga och hjälplösa influensatillstånd ta vägen!
Jag kan ju inte skälla på gubben. Han går ju omkring här helt solidariskt och nyser och snörvlar han också.

Vid förmiddags-varmt-vatten-drickningen (gubben drack kaffe), så fick jag ett verbalt utbrott över de nyinköpta pappersnäsdukarna. De visade sig nämligen inte vara vanliga simpla näsdukar utan insmetade med något syntetluktande halvkletigt slags balsam. 

Jag vill inte ha kemikalieförgiftade näsdukar när jag är sjuk!!!

Jag vill ha rena pappersnäsdukar och inget annat!!!

När jag hade orerat över detta med målande beskrivningar av balsamsmeten i några minuter så fick gubben ett skrattanfall, så då var det slut med det roliga.  Det funkar sällan att vara arg ihop med honom någon längre tid.

Nu har jag övergått till att istället mail-trakassera en vargkramare vid namn Tomas Frisk.  Redan hans namn är rejält provocerande i det här läget. Vadå Frisk? ??? Det är säkert ett taget sånt där natur-muppe-namn! Typiskt folk som påstår sig vilja vara ute i naturen att heta Frisk. Skulle säkert inte klara av ett år på det riktiga landet, med snöskottning, vedeldning, strömavbrott och utan bredband!!  Alla mina grundlösa fördomar bara står som spön i backen!! Han är alltså ledare för ett vargkrameprojekt på Järvsö.

Han mailade för någon dag sedan ut ett pressmeddelande att man nu på Järvsö minsann skulle reda ut problemen med varg- älg- betningsskador-skog.  Man konstaterade att det var meningsmotsättningar där och hade nu kallat till ett seminarium som naturligtvis hade ambitionen att så sakligt som möjligt belysa frågan. I pressmeddelandet framgick att av de 4 experter som var kallade så representerade 3  (!) stycken skogsnäringen och en vargforskningen.  Ingen representerade Sveriges jägare fast det var jakt och jägarintressen man skulle diskutera!

Jag började med ett sarkastiskt mail om att det var väl en pigg idé att sätta ihop expertpanelen så! Fast knappast trovärdigt. Man skulle ju utan att vara direkt sjukligt misstänksam, kunna anta att man ur seminariet vill få fram ett massivt budskap om att det är för mycket betningsskador, alltså behövs det varg som kan nästan utrota skadedjuret älg, medan jägarna helst inte ska finnas för de rubbar balansen i skogen, eller nåt åt det hållet.

Då får jag ungefär till svar att man visst hade bjudit in en jägarrepresentant men att det var inte med i pressmeddelandet (varför inte det då ??)  och att Håkan Sand på Grimsö var kunnig på området (sedan när blev forskarna på Grimsö jägarvänliga?), och att det bland åhörarna skulle finnas talföra jägare (!). (Det kan väl inte lastas på åhörarna att balansera med saklig information på ett seminarium och att belysa en svår fråga??)

Så nu mailar vi till varandra o bryter åsikter i frågan.

Bra för mig tror jag, åtminstone kan det förebygga propparna genom att få fart på blodomloppet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback