Spireorna är ovanligt vackra i år!

Några av spireorna är helt översållade  med vita lysande blommor.  Det verkar vara så på fler ställen. Precis när jag tagit de här bilderna och gick in till datorn för att göra iordning dem så läste jag ett inlägg hos en facebookvän som skrev om sina fina spireor i år.
 
Den här samlar de vilda äkta gullvivorna runt sig. De är från Bäck
 
Den här blommar frodigt vid källartrappen
 
Och en hör hemma vid den nya plattgången, altantrappan.
 
Men dom här är en annan sort, riktigt skruttiga. De har säckat lika eländigt för ett par år sedan. Då klippte jag ner dem efter blomningen och året därpå var de riktigt fina. Får väl göra så igen. Kan vara norskbrudspirea, en annan sort.  
 
Idag är en speciell dag. Vi firar att det är 20 år sedan vi hittade världens bästa arrendatorer, Bröderna Jakobsson på Guterud. Firandet blir med släktingar och anställda som kan komma ifrån, vi håller till i grillhuset på Liane och Roland steker kolbullar. Jag kokade  lingonsylt till det igår. Hoppas det ska smaka.
 
För övrigt så är detta en firardag så här nära norska gränsen. "Syttende maj" är ju Norges stora firardag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback