Barndoms-nostalgi!

I döstädningen hittade jag två bilder, tyvärr är de lite suddiga. Men det var här jag växte upp, i huset i Bäck. Jag föddes ju på Linde BB (Lindesberg),  vi bodde då i Fellingsbro, men flyttade till Hallsberg när jag var två år. Båda bilderna är inifrån köket en vanlig vardag. Bilden till vänster är fönstret åt öster, ut mot vägen och garaget. Här utanför stod alltid fågelstugan under vinterhalvåret och vi hade koll på småfåglarna.  Här står köksbordet, alltid duk på bordet och blommor i vas, säkert är det pelargoner i fönstret. 
 
Bilden till höger är fönstret åt söder med mammas handväska på bänken, transistorradion på plats, tidningen och lyckoklöver-blomman som alltid hade sin plats där. Det ser ut att vara runt påsk, inte så grönt än ute. Där ute fanns rosenhagtorn, den planterade rundeln med stenar runt, gången med gårdsgrus. Roligt att jag hittade de här bilderna, de förmedlar värme och minnen. 

Kommentarer
Postat av: Lillan i Cornwall


Tack for bilderna, som får mig att tänka på min barndom i Sverige for länge sedan.

Svar: Det såg ut så här i många kök på landet för länge sedan, ofta hemtrevligt och ompysslat med gardiner, dukar, blommor och krukväxter! Det värmde mitt hjärta att hitta bilderna! Man glömmer fort
Inga Magnusson

2022-01-26 @ 10:03:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback