Dö-städning i kemisk-tekniska skåpet

Det är ett djupt skåp som inte ofta varit kollat. Igår letade jag efter ett medel att skrämma bort rådjur med från växter (fårtalg, Trico). Det hittade jag förstås inte, gick säkert åt förra året. Då använde vi det på växter som vi ville skydda från rådjurs betande under vintern. Det var främst kastanjeknopparna och kärleksörten. Vi fick en märklig reaktion från hundarna på Trico. Disco blev helt paralyserad av skräck när han kände doften av fårtalg medan de andra hundarna inte reagerade. När vi köpte nytt idag på Moas så berättade säljaren att de fått rapport om en annan hund som också reagerat så. Konstigt! 
 
Men det här är alltså ett skrämmande resultat av städningen. Jag plockade ut allt! Dels fann jag flera ex av en del: Tre såpaflaskor, fyra kaustiksoda, fem radar, tre klorin, fem fönsterputs, tre insektsdöd, tre Myrr  och en del annat. Sen var det några behållare med mystiskt innehåll som jag  inte minns att jag någonsin använt. Så här kan det gå när man är lat och inte ids leta ordentligt efter saker och ting när de behövs. Nu har jag i alla fall räddat barnen från den här städningen vid vårt framtida frånfälle. 

Kommentarer
Postat av: ELISABET

Ett helt ofarligt och effektivt knep att hålla rådjur borta är att sätta fast små tofsar av otvättad ull på buskar, träd eller inhägnader,

Svar: Ja jag läste om det också, fast det är inte så lätt att få tag på otvättad ull om man inte har får i närheten. Ullstrumpor hjälper inte antar jag. Tänkte också lite på vitlök, vilket ska vara avskräckande, men nu fick jag tag på Trico, så det får bli morgondagens projekt
Inga Magnusson

2021-11-27 @ 09:36:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback