I växthuset just nu!

Golden Queen levererar ibland en god gul tomat. 
 
Brandy wine red, bifftomat, blir allt större men bara ett par ämnen på hela plantan. 
 
 
Det är mycket gult och torrt i tomatplantorna. Vet inte om det är näringsbrist, vattenbrist, jordbrist eller för mycket värme. Försöker vattna ordentligt varje dag men inser att jag behövt ha större hinkar att sätta plantorna i. De här är fulla med bara rötter, ser ingen jord. Temperaturen håller jag så där max 30 grader och det funkar.  När det gäller näring har jag ingen aning om hur mycket det ska vara. Ibland tillsätter jag tomatnäring i vattnet.
 
Här är Banana legs tror jag. Det var tre som hade pistillröta men dem har jag tagit bort.
 
Golden Queen
 
 
 
 Jag har kapat en del av dem på höjden när de nådde taket. Och så har jag tagit bort en del blad, kanske för många.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback