Inte bara vissna julstjärnor!

Tack för alla tips om julstjärnors behov av omvårdnad. Jag inser att jag ska inte satsa mer på dem, utan de får vissna ner och bli slängda. Sen köper jag inga fler - någonsin! Är alldeles för slarvig för att kunna sköta dem.
 
Jag tycker om blommor och brukar alltid har härdiga krukväxter inom synhåll. Just nu är det förstås amaryllisar (föredömligt tåliga) och våreldar, samt hyacint och nejlikor.
 
I det här fönstret får amaryllisen samsas med två orkidéer som har blommat någon månad, en vit till höger och en lila till vänster. De har överlevt länge och blommar troget två gånger om året, länge varje gång. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det känns som ett klokt val ärr välja tåligare blommor. Själv har jag aldrig lyckats med julstjärnor förrän i år. Fast lyckats och lyckats, de har än så länge klarat sig i två veckor vilket förmodligen är ett personligt rekord! Så vackert det blev vid fönstret.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback