Nästa fönster putsat!

 
Det är lagom att putsa ett fönster om dagen när man måste dela dem och göra rent mellan rutorna. Det får bli en gång nu innan vintern, sen nästa gång till våren. Det funkar. Skönt när det är gjort. Brukar göra det här på höstlovet, alltså älglovet här i Årjäng, med start andra veckan i oktober. Men nu är jag ju pensionär och behöver inte passa in skol-lovtider för hemarbete. Det är en fördel.  Fast samtidigt funderar jag på varför jag ska putsa fönstren egentligen. Brukar ju tänka på alla trevliga sammankomster vi ska ha med goda vänner framöver hösten och till jul. Men i år är det bara vi som ska se dem inifrån tror jag. Med Corona-hotet så umgås vi ju bara utomhus numera. Vi kommer inte att ha några stora firanden av vare sig födelsedagar eller jul. Det får vänta
Det duger!
 
F.ö.  håller vi på och gör en pall, återkommer till den. Sen så väntar vi på besked om licensjakt på varg i Värmland, det ska komma imorgon den 30 sept. Länsstyrelsen har kallat till presskonferens kl 10.00 för att ge besked.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback