Oj, vilken rådjursjakt idag!

 
 
Det går inte att jaga hare med Disco, han har en skadad tass. Men Seffrin är pigg och jaktlysten, passar till rådjursjakt.
Vi gick med honom idag fredag, jag o två skyttar.  
 
 
Det dröjde väl någon halvtimme innan han fick opp. 
 
Roland tog det här passet. Jag stannade en liten bit därifrån för att ta bilder på spindelväv och få med Seffrins skall på film. Det fick jag också och på facebook finns en filmsnutt med både den store råbocken och Seffrin!
 
Det gick runt oss nedanför berget. Om Roland stått där jag stod så hade han kunnat skjuta med hagel, nära håll.
 
Sedan tog han nytt pass och då kom råbocken bara några meter bakom honom, smygande tyst och han hann inte skjuta!! Jakt är väldigt spännande ibland, ja egentligen väldigt ofta. Och den andre skytten blev också snuvad. Bocken smög mellan honom och bilen! Och första gången bröts drevet av en bil på vägen. 
 
Men det blir fler chanser, bocken är kvar. Han är stor i kroppen och har fina horn

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback