Båttur igår kväll med lilla Busterbåten!

Det var en fantastisk kväll igår, sommarvarmt och helt vindstilla! Vi hoppade i lilla Busterbåten och tog en tur vid 9- 10-tiden, strax innan solen gick ner. 
 
 
Det var nätläggning också, Roland vill ha några abborrar att steka. Och tålamod för så mycket annat fiske har vi nog inte. ;- )  Jag skulle sköta gas-spaken och sånt ska jag bara inte hålla på med! Ska inte berätta hur klantigt jag bar mig åt, vi klarade oss helskinnade i alla fall. Och hoppas förstås på fiskelycka. 
 
Uppdatering från skogsbranden i Tokil är att det verkar vara kyrkans skog som brann.  (Kanske Harry i Bäckens f.d.?)  Det var tydligen svårsläckt och man satte  in helikoptrar som vattenbombade  området igår kväll. Hoppas det är klart idag. Otäckt med skogsbrand. Om brandorsaken finns ingen info. Men vi gissar på åsknedslag som legat och pyrt sedan i lördags. Vi såg på blixtkartan att det var nedslag i just det område som nu har brunnit.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback