Min bästa torskrygg!

Äntligen en godtagbar torskrygg!! Jag har försökt mig på torskrygg flera gånger men inte lyckats bra. Fast det vi gjorde igår kväll var helt ok.  Torskryggen fick ligga i saltlag 10- 90 i 30 minuter för tillagning. Det gjorde att sältan gick in i hela fiskbiten! Sedan stekte jag 4 minuter på varje sida. Och det var klart. Skulle ha kunnat steka snabbt på båda sidor och gjort färdig fisken i ugn. 175 grader upp till 50 grader innertemp i fisken.  Innan hade jag stekt baconbitar, kokat rotfruktbitar, gjort en sallad, rivit pepparrot, skalat och kokat potatis, hackat dill,  skurit upp citronskiva och  skirat smör (Bregott brynt).  Vi drack Kallfelz till med bubbelvatten. 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Husse har börjat få in tekniken nu så det brukar gå riktigt riktigt bra faktiskt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback