Nytt arrangemang av akvareller har vi gjort!

Både den stora bilden och de två små till höger är gjorda av en god vän som haft utställning hos Gerd Wahlström i sommar, Gisela Ogrowsky . . Ugglorna föll Roland och jag för direkt och ville ha den hem till vår vägg. Irene Falk ramade den fint.  Alla tre de här bilderna är så bra gjorda. Akvarell är svårt, man har inte en andra chans, det måste bli bra direkt. Den fina träängeln som bevakar det hela eftertänksamt är gjord av Leif Andersson, bildhuggare från Noretjärn. Ledsamt nog  finns han inte längre i livet, gick bort alldeles för tidigt. Men jag har några figurer som han har gjort och dem är jag glad över. De är nästan alltid framme fast jag har fler grejer / bilder än väggar och måste byta ibland.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken fin akvarell!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback