Igår i finaste uterummet

 Vi var bjudna hit igår kväll, till finaste uterummet! Roland och Liane bygg har snickrat det, Irenes glasmästeri i Årjäng med bl.a. Glenn har gjort inglasningarna och inte minst så har A. Backman gjort det här fantastiska betonggolvet. Sen har L. oljat det med betongolja. Det är vackert som en tavla!!!
 
 
En sån här bordseld har vi också nu efter senaste besöket här, då vi var avundsjuka på den.
 
 Vi fick en jättegod älgfärsrätt
Så där ett halvt kilo färs fräs det 
1 påse tacokrydda
1 hackad lök
1 dl vatten
Botten:
2 dl cremefraiche
halvt paket filadelfiaost
 
Ovanpå paprika. purjo, ost, riven ost över och majschipskross. Majschips kan man äta till eller potatischips. Rätten kan vara LCHF
 
30 min i ugn 175 grader.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilket snyggt och stilrent uterum! Rätten har jag gjort med nötfärs och den blir väldigt så också.

Svar: Aha, du har gjort den?? Stekte du köttfärsen innan du lade den i formen?
Inga Magnusson

Postat av: Patricia

Hej Inga, vilket superfint betonggolv. Det är precis så jag skulle vilja ha det på mitt kontor. Vet du vem det är som har gjort det? och kanske även hur? Tack på förhand.

Svar: Anders Backman i Årjäng har gjort det, han är en mästare!
Inga Magnusson

2022-12-08 @ 16:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback