Svar på utmaning från Pernilla

Utmaningen tror jag var att publicera en boktitel varje dag i flera dagar och utmana någon annan varje gång, utan synpunkter på boken och göra det på facbook. Nu har jag publicerat den här boktiteln på min facebook, men jag stoppa där, utamanar ingen mer. Jag är inte så systematisk. Men det var roligt att leta upp en favvobok. Den här är en Lars Gustafsson från 1970-tal. Det är en av få böcker som jag läst flera gånger så den är sliten. Minns delar av den utantill. Valde mellan den här och "En biodlares död" av samma författare.  Jag är osäker på varför det blivit favvoböcker. Lars G har ju ett språk som är så vackert och väl hanterat. Det är svårt att hitta, man blir förtjust i det.  Han har skrivit många böcker och jag har nog läst de flesta, fast mina favoriter är de som kom till under den här tiden. Sen kom jag att ogilla honom som person för hans föraktfulla uttalanden om Sverige som land,  hans avståndstagande i samband med flytt till USA och universitetsuppdrag där. Men man får skilja på sak och person.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback