Igår lördag

 
 En svampletartur blev det igår lördag Vi hittade inga mängder, ett par, tre liter gula kantareller, tyvärr inga trattisar. Tax Seffrin fick hänga med, men han hittade inga rådjur, det  blev inget upptag.  Lunchen blev korvgrilling förstås
 
 Dagen innan var det inte mycket älgflugor, förmodligen blåste de bort i vinden då. Jag trodde att vi skulle slippa igår också. Men icke. Det kliade vansinnigt.  Efter svampplockningen tog jag bort nio älgflugor!! Luskammen är rätt effektiv. Älglus är trist, men jag fick åtminstone inga fästingar
 Lördagen avslutades hos goda vänner med god mat, trevligt prat och många glada skratt.  Ovan bild på desserten, en sorbet med ägglikör och äppelmos. God kombo!
 

Kommentarer
Postat av: Veiken

Fästingar är ett av mina hatobjekt och om jag hade träffat älgflugorna hade jag nog haft ett till! :)

Svar: Aha, ni har inga älgflugor där du bo?
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback