Blommor!!

Vi har ofta blommor på byrån i köket. De här har varit speciella. Jag köpte för ett par veckor sedan en bukett nejlikor och en bukett rosor i matchande färg. Sen satte jag ihop dem till en bukett som blev fin tyckte jag. Efter några dagar började rosorna vissna så jag plockade bort dem vartefter de slokade. Sen köpte jag en omgång rosor till och stack ner bland nejlikorna. Efter några dagar började de vissna och jag plockade återigen bort lite vartefter. Några få nejlikor hade vissnat igår så dem tog jag bort. Man  de här mirakulösa nejlikorna som är kvar har alltså blommat i två veckor. De var mer rosa när jag köpte dem, de har bleknat lite men är fortfarande helt ok. Igår plockade jag in några höstastrar och kärleksört från trädgården och stack ner med dem och det blev helt riktigt bra.  Det är fint med blommor, svårt att vara utan.
 
Nu har jag köpt ingredienserna till den goda fisksoppan, inklusive sherryn som jag antog skulle vara torr. Går och gottar mig i tanken på att göra den själv fram i slutet av veckan och testa hur den blir. :- ) Ska jag lyckas få den lika god som den vi blev bjudna på?

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken vacker bukett! Tyvärr är inte rosor helt pålitliga...

Svar: Man kan sällan räkna med mer än 3 -4 dagar med rosor!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback