Stenmagasinet i Säffle var vi på igår före konserten

Så här ser byggnaden ut nu och innehåller en restaurang. För mig är det lite nostalgi med det här huset. Så länge mamma levde och var pigg så brukade hon och jag att åka på årlig biltur till platser som hon ville se. Det blev lite samma varje år och vi brukade alltid sitta och  äta på andra våningen här på Stenmagasinet. Det är fina minnen, hon var så glad och nöjd. Sen har jag jobbat några år i Säffle, hade mitt kontor ett stenkast härifrån på Kanaltorget men jobbade därifrån  över tre kommuner med barns omsorg och habilitering
 
Ursprungligen var huset ett varumagasin för sjöfarten från 1800-talet.  Man hade behov av en stadig inbrotts- brandsäker byggnad för att förvara sånt som kom med båtarna på kanalen. Det ligger mitt emellan Byälven och kanalen, båda rinner ut i Vänern förstås.
 
Bjälkarna antar jag är kvar från tiden som magasinsbyggnad, de ser stabila ut ;- )) och gör lokalen vacker
 
Inredningen är omsorgsfull. 
Roland åt oxfilé 
 
Jag tog en favvo, torskrygg med bacon och kantareller. Den var jättegod. 
 
Så här vackert är Säffle från Stenmagasinet på kvällen. Efter middag här åkte vi alltså till konserten i Medborgarhuset.
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Båda rätterna såg goda ut!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback