Son Mattias bor i USA

Son Mattias bor i Seattle nu sedan 5 år tror jag det blir. Han och hans fru är  numera husägare i stadsdelen Bellevue vid en park som heter Bridle Trails. Han jobbar med att göra dataspel / tv-spel (jag vet inte vilket det ska heta, har aldrig spelat nåt) på Micosofts Studio 343. Det handlar mest om ett spel som heter Halo tror jag. Han är nåt som heter Senior Artist eller Lead Artist om jag fattat rätt. Det handlar i alla fall om att samordna dem som ritar miljöer.   Det är en annan värld för mig med nya begrepp. Mattias har tidigare jobbat på Electronic arts och gjort några årgångar av Battlefield, innan dess åt Pandemic i LA och gjort bl.a. Mercenaries. 
 
Hans fru är japanska, hennes föräldrar och systerfamilj bor också i Seattle, så maten blir mycket japanskt. Det ser alltid spännande ut med många olika såser och bitar av kött och grönsaker. Det mesta är tydligen redan delat när det kommer på bordet så man plockar till sig med pinnarna, doppar i sås och äter direkt
 
 Det blir långt emellan vi ses, vi saknar dem. Hoppas han kommer hem med familjen till sommaren i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback