Naturen är fantastisk!

Lite smått och gott från den här helgen!
När man går i skogen så dyker de upp hela tiden, de här formationerna som man tror inte kan finnas. Ovan en trollsk rotvälta, trädet har fällts av vinden och roten vänts upp ur marken
 
Trädet har verkligen växt i en spiral! Hur kunde det bli så? Jag frågar mig men får förstås inget svar, ingen rimlig förklaring.
 
Hökestubbarna står där som i ensamt majestät, ensamma härskare kvar efter avverkningen. Det ingår i skogsvården att lämna såna här halva träd kvar när ett område  huggs ner. Jag antar att de ska bli död ved, hem för diverse småkryp och därmed vissa fåglar exempelvis hackspettar. Sen blir de förstås landningspunkter för rovfåglar. 
 
Gardineländet fortsätter kommande vecka. När jag skulle sätta upp de hemvirkade gardinerna så visade det sig att de delvis gulnat av solljus. Så det var bara att tvätta. Och hoppas att de inte också krymper. I så fall återstår trådgardinerna.  Fast först ska jag jobba lite.
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Aj då, det var ingen helt lätt uppgift det där. Hoppas att gardinerna blir rena och inte krymper!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback