Tvättat o vädrat sängarna

Min mamma vårstädade och höststädade varje år så länge hon orkade. Vad den städningen innebar vet jag inte riktigt men det var omfattande projekt med att röja ut garderober, tvätta gardier och göra rent sängar. Jag nöjer mig med att en gång om året fixa sängarna. Det måste göras en vacker solskensdag så det blev idag. Jag har tvättat täcken, madrassöverdrag och vädrat kuddar, piskat och dammsugit annat som inte går att tvätta. Det är lite plottrigt när man håller på  men himla skönt när det är gjort. Vi har haft strålande sol och 25 grader i skuggan. Allt har torkat jättesnabbt med lite lagom vind också. 
 
Misst'nker att jag hör till sista generationen som sysslar med detta. Framöver så köper man nog nytt när det gamla börjar bli sunkigt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback