Hemuppfödd anka!

 
Det fick vi igår kväll, anka som vårt värdpar W och A, hade fött upp hemma på gården, matad med vete och gräs, i  frihet under dagarna, på nätterna inlåst för att vara skyddad för räven. Så lyxigt och gott! Tillagad tre timmar i ugnen. Till det kokt potatis och rödkål och ett gott rödvin. Vi blir så bortskämda med god mat!  Detta är verkligen inte vardagsmat för oss, kan inte minnas när jag åt anka senast. Vet inte om jag någonsin har gjort det.  Jag har ju fördomen att det ska vara fett men inte alls, himla gott var det och smakrikt med sky till.
 
Till dessert färska jordgubbar från Belgien med glass / vispgrädde.
 
Deras fina spis är jag såååååå avundsjuk på. Den värmer fint i rummet, man kan laga mat på den och det är vackert att se på lågorna som brinner.  Så glada att vi har vänner som också uppskattar god mat och trevlig samvaro!  Vi har levt så olika liv och har så mycket att berätta för varandra!

Kommentarer
Postat av: Znogge

Vilken god middag ni blev bjudna på. Anka har jag bara ätit ett par gånger men minns att jag tyckte det var gott!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback