Vem vågar gå på japansk toa???

Bland minnesbilder på facebook så kom den här bilden plötsligt upp i flödet. Den är från son Mattias besök i Japan hos hans frus släktingar för några år sedan.  Mattias bor i Seattle och  är alltså sedan rätt många år gift med en japansk trevlig tjej som heter Risako. Hon har föräldrar och systerfamilj i Seattle men de besöker ibland släkten   i Japan. I Japan står renlighet högt i kurs och man är mån om att ha bra toaletter. I varuhus finns hela våningar  med enbart avancerade toaletter.  Det mest är där, liksom här, datorstyrt, och det som kan möta en nödig gäst i ett hem är alltså den här displayen. Jag känner mig lite tveksam om vilket alternativ jag skulle välja.. ;- )). Är det  vattenspol och  tork??? Och vad kan hända?? Och vad är den svarta rutan med bara japansk text utan symboler??
 
Jag tror att jag håller mig till  svenska toaletter med bara en knapp att trycka på och noll förklaringar. Det kan inte hända så mycket. Och den egna rumpan är liksom inte inblandad i den processen. ;- ))
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback