Jag har deklarerat på två minuter!!!

Det kom deklarationspapper från Skatteverket. Så är det varje år. Och jag drabbas av lätt panik varje gång, min hjärna får totalsläpp när det kommer  papper som ska fyllas i. Med fladddrande blick och bultande hjärta så läste jag lite osorterat här och där för att begripa hur jag skulle göra. Det fanns ett antal alternativ, man kunde till och med skicka in pappersvägen så där gammaldags i ett kuvert och skriva under med vanlig penna.
 
Men jag testade till slut att ringa angivet telefonnummer, på uppmaning gjorde jag följande: knappade in mitt personnummer, knappade in det på blanketten angivna id-numret och sedan den likaledes angivna  godkännandekoden. Därmed hade jag lämnat in min självdeklaration och det på mindre än två minuter. Erkänner att jag aldrig kollade siffrorna. Jag litar på att "storebror" håller stenkoll på mig och har gjort allt rätt. Siffrorna verkade i alla fall rimliga. Så himla skönt att det är så lättvindigt numera att deklarera. Allt var inte bättre förr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback