Frös bedagade rosor gjorde jag!

Jag fick flera tips på facebook om att frysa blommor. Jag testade två varianter. En ros frös jag in i mjölkkartong nedan. Tänkte att det skulle bli fint med en ros infryst i ett isblock. Men det gick inte, rosen ville inte sjunka ner helt enkelt, det var för mycket luft kvar i den. Den flöt opp till ytan hela tiden.
 
Men vasen med resten av rosorna ställde jag helt enkelt ner i frysboxen. De frös ju snabbt och  blev riktigt fina. Ute kommer de alltså att stå tills det blir plusgrader och det lär dröja någon vecka. Man skulle kunna ha vatten kvar i botten och arrangera lite i olika vaser och hinkar. Men jag bara ställde ner den för att testa. Skulle säkert bli fint med helt fräscha blommor också.  Tackar för tipset!
 
Kom på att jag har en form att frysa isljuslyktor i också, den får jag ta fram.
 
 

Kommentarer
Postat av: Veiken

WOW Så läckert. Det är något att ta efter. Alla vintrar blir ju inte kalla, men när dom blir det kan man ju frysa in blommor!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback