Avskräcka huggorm, del 2.

Del 1 var ju att köpa snus efter råd från tvillingarna Ernst o Artur på Kasenberg för många år sedan. Tyvärr finns de inte med oss längre. Del 2 här är alltså att lyda råd från Naturhistoriskas hemsida och röja bort högt gräs. Så idag gav sig Roland i kast med att ta bort buskar och ris och gräs vid potatisen och komposten, lite avsides i trädgården. Det gick ju snabbt. Jag kollade under tiden om jag skulle se  något som slingrade sig ur röjandet,  men ingen orm visade sig.. Snuset ska jag lägga ut efter midsommarhelgen då det ska bli en period av uppehållsväder enligt yr. Jag tänker att den vidriga och dyra  snusdoften kan regna bort om jag slänger ut det nu, så jag väntar några dagar! 
 
 
 
 Och i kväll ska vi till goda vänner och fira en födelsedag! Ska bli trevligt att få tänka på något annat. 

Kommentarer
Postat av: znogge

Men det var i alla fall ett gott tecken att inget slingrade sig där i dag. Kanske har den tagit sig vidare. Men visst, någon släkting kan ju hitta dit så det blir säker bra med snuset!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback