Första fästingbettet i år

Liten torr och död var fästingen som jag råkade borsta bort från benet. Det är den lilla grejen till vänster om  minneskortet. Fattade inte alls att det var en fästing förrän jag såg den lilla svarta pricken som satt kvar, alltså huvudet. Klantigt att inte vara mer uppmärksam. Sen bar jag mig ännu dummare åt när jag försökte gräva i skinnet för att få bort huvudet. Det var ju förstås omöjligt. Så nu sitter det kvar och jag får hoppas att det slutar bra, dvs att det kommer ut av sig själv om några dagar. Om jag har tur så blir det inget mer. Om jag har otur så får jag borrelia eller tbe, fast risken är väl inte så stor.  Läste på nätet om att en del människor tenderar att döda fästingar som fäster, genom att de har nåt motgift i sig. Kanske har jag det?  

Kommentarer
Postat av: Veiken

Jag hatar fästingar. Hoppas huvudet snart trillar av...


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback