Fel dag att åka till Karlstad!

Det var helt fel dag att åka åtta mil  till Karlstad idag. Det är inte roligt när E18 ser ut så här och snön yr.
 
40 km i timmen är den hastighet plogbilar kör i. Det vet jag nu bestämt eftersom jag hamnade i bilkö bakom en på väg till Karlstad. Där låg jag i en dryg timme och såg kön växa i backspegeln. Vågar inte gissa hur lång bilkön  blev på en timme , kanske till Oslo! ;- )) Men snöandet var märkligt fördelad, inget här hemma och inget i Karlstad, men mycket hela vägen  från Långserud till Grums både på ditvägen och på hemvägen.
 
Jag hade en tid att passa i Karlstad och hade beräknat en timme extra för färden eftersom det finns vägarbete också i Karlstad. Jag hann  fram med andan i halsen och fem minuter till godo.  Bra att ta till tid för bilresor den här årstiden.

Kommentarer
Postat av: znogge

Ja, det gäller att vara ute i god tid när det råder vinterväglag.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback