Oj, vilket färgspel på himlen idag!

 
Det blev en fin fond till dagens skidåkning på sen eftermiddag, plötsligt lyste himlen upp och flammade i färg.  Det är fortfarande roligt att kava runt i skidspåren på Liane även om det ven en kall nordanvind.  Idag mötte jag en glad  PG och två  barn. Mitt på  dagen valde jag att fixa med älgkött. Jag skar kött i bitar, lök, lite rådjurskött och lite fläsk och malde ner. Det blev väl 4 kilo eller så. Egentligen för lite. Det är så pass krångligt och mycket disk när man mal kött så jag borde göra mer på en gång. Ska komma ihåg det nästa gång. Passade på att göra biffar av älgfärs så vi har 5 - 6 middagar i frysen. 
 

Kommentarer
Postat av: FREEDOMtravel

Waow, vilken himmel!

Svar: Märkligt färgspel och bara en kort stund, sen var det borta.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback