Tranorna äter där ärtorna var förut.

28 tranor är det i f.d. ärtåkern! Det ser idylliskt ut men är inte lika tjusigt när de har trumpetat från 04.00 på morgonen till 07.00. Då börjar mardrömmarna komma då man vrider nacken av dem en i taget ;- ((  När jag var barn så var tranor sällsynta, det var en sensation att se dem. Men nu är det massor och jag vet inte vad som har hänt.
 
 S er att jag råkat få med den ensamma älgkalven längst till höger på bilden. Jag såg honom inte förrän jag förstorade bilden, han vänder bakdelen åt mig och äter nog på buskarna i dikeskanten  Han är här inte långt från de ärtor som Jakobssons sparade åt honom 

Kommentarer
Postat av: Lena

nej usch och fy för dessa tranor, försökte sova med öppet fönster i stugan nu på semestern men då drog dom igång, är nog bara 2 st vad jag vet, men låter som många fler,nästa natt var det rådjuret som skällde sedan var det jag som stängde fönstret på natten

Svar: 28 tranor är absolut en auditiv förorening! Varken tranor eller skällande rådjur vill man ha på natten!
Inga Magnusson

2018-08-08 @ 21:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback