Pallkragen klar för plantering!

Jag har bara odling i en pallkrage, bra arbetshöjd, lagom mycket för att kunna få färska kryddor och lite grönsaker under sommaren. Och de är direkt utanför altandörren i köket, bara att greppa saxen och gå ut och klippa. Till höger står det genomskinliga locket som jag lägger på det hela för att skydda från regn och frost när det behövs. Igår hjälpte Roland mig att byta översta lagret jord, sen bara att sätta ner plantorna. 
Idag fick jag tag på några plantor att sätta; sallad, gräslök, timjan, citronmeliss, persilja och dill.  Jag ska så sallad och dill också men det är lite för tidigt. Mossan ligger runt plantorna så jag ska slippa få med jord i bladen. Roland gjorde  ordentliga krokar i nederkanten på pallkragen, en på var kortsida och satte på stora hjul så nu kan jag dra den in under altantaket när jag vill.  Det blir ju inga stora odlingar men är bekvämt och räcker till vardags för oss två personers behov.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Men vilken praktisk och lagom stor odling. Hoppas den ska ge god skörd under säsongen.

Trevlig fredag!

Svar: Det brukar funka och med rätt lite möda!
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback