Lunchtrav på Årjängs vackra travbana idag

 
Nu är vi inga traventusiaster, men idag skulle vi äta på Travmuseet och då var det lunchtrav. Lunchrestaurangen är byggnaden till höger här. Man kan alltså sitta ute eller inne och kolla på tävlingarna om man vill. Nu var vi inte så intresserade av tävlingarna så vi satte oss hos Bosse och hans matsällskap och pratade om hundar. Han och L har bokat en hundvalp, en Golden, som de får snart. Om det kan man prata mycket.
 
 
Det charmiga med just Årjängs travbana är att man kan sitta i terrängen därborta med lagom höjdskillnad. 
 
 
Enda loppet jag kollade på var när Rolands bror Gunnar körde en av sina hästar, Moe Braga.  Hon är en fin Nordsvensk häst som bor här på Prästgården. Jag pratar lite med henne nästan varje dag när jag går förbi hagen. Hon är den enda häst jag gillar tror jag. Fast jag är rädd för alla hästar så jag håller mig en bit ifrån.  Hon travade på runt banan och hamnade någonstans på plats 7 eller 8. Kanske sista pengarna.
 
 
Sen var vi i Åslanda handelsträdgård och handlade ett par kryddkrukor
 
Och sen på Moas garden i Årjäng för  att få med bra ekologisk plantjord-Det fanns mycket plantor men inte så mycket av kryddor än.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback