Slängt pelargonerna och planterat ljung

Jag vet att man kan övervintra pelargoner men jag orkar inte med projektet. Mamma hade pelargoner som levt många år ute på sommaren  och i jordkällaren på vintern. Men jag slänger och investerar i nya varje år. Det är ingen jättekostnad, jag har inte så många. Nu har ljungen kommit på plats, den som ska lysa upp runt huset under vinterhalvåret. Och jag ska vattna dem tills frosten kommer enligt info från hjälpsamma vänner på facebook och här på bloggen.

Kommentarer
Postat av: TT

Jag tar in dem och ställer i trappan eller hallfönstret så får de blomma hela hösten inne. Sen klipper jag ner dem och planterar om till våren, det funkar fint det också.

Svar: Tack för tips! Det lät ju lagom arbetsfritt! ;-))
Inga Magnusson

Postat av: Znogge

Jag brukar inte heller spara mina men funderar nästan på att testa ovanstående tips med mina kvarvarande...

2017-10-23 @ 17:45:12
URL: http://znogge.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback