Luskammen fångar upp älglus!

Jag tog två älglöss  i skogen igår eftermiddag trots heltäckande klädsel och huva, men det kliade fortfarande  när jag kom hem. Jag tog då fram den nyinköpta luskammen och drog genom håret. Och minsann där fastnade en liten otäcking till!!  Jag hittade bara den och det kliar inte längre.  Är tacksam att luskammen fungerar, jag var osäker när jag köpte den. De här små krypen är svåra att hitta annars, de är som små trådnystan. Och nu är det massor av dem i skogen. Luskammen rekommenderas, finns i någon form på de flesta apotek.
 
Idag ska jag komma ikapp med tvätta / stryka och en del annat inne. Men fönsterputs får anstå, det regnar.

Kommentarer
Postat av: znogge

Så skönt att ha hittat ett effektivt verktyg för vissa kryp vill man inte ha nära inpå...

Postat av: Lotta

Tack för tipset! Är ofta ute i skogen och det har hänt mer än en gång att de små otäckingarna följt med hem. Spelar ingen roll att man duschar och borstar håret, de sitter som fastklistrade. Inte hjälper det med heltäckande mundering, de hittar sina ställen att vänta in avklädnad.

Ha en bra dag!

Svar: Luskammen tar de små otäckingarna och den här med långa spröt går ända ner till hårbotten. REkommenderas!
Inga Magnusson

2017-10-05 @ 12:33:18
URL: http://www.tankarombilder.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback