Snöade ordentligt på förmidddagen idag onsdag!

Det var tätt snöfall på morgonen och förmiddagen. Samtidigt så blåste det ostlig vind så det blev riktigt surt  och blött. Jag hoppade över långpromenaden med Seffrin. Det kändes inte säkert att gå en ens med dubbar. När det ligger ett lager packad snö ovanpå vägens is så hjälper det inte att vara dubbad, fötterna halkar iväg i alla fall. Det fick bli två Röris-pass istället. ;- ))  Hade gärna sett att snön fått ligga kvar men nu på eftermiddagen slog det om till milt och regn.  Jag tog en innedag med döstädning. Mer om det imorgon.;- ))
 
Lite film på dagens snöskottning på facebook. Om någon har en trist kväll så rekommenderar jag läsning av Jens Ganmans facebookinlägg om Aftonbladets redaktion. Den är stilistiskt en fullträff av ett skrivarproffs. Jag skrattade högt! Hoppas det får ligga kvar ett tag. Facebook är annars numera snabbt med att rensa bort sånt som kan betraktas som kränkande och det är ju bra, men man tar också bort en hel del av sånt som  kritiserar   etablissemanget.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback