Nu blommar dom!

Alltså jag lämnade bort mina krukväxter till Annelie när vi var borta en vecka. De var nedpressade huller om buller i en stor plastlåda. Jag sa att det gör inget om några dör för jag måste ändå minska ner på dem. Så jag räknade inte med någon avancerad omvårdnad. 
 
Men när jag hämtade dem så var två på gång och blommade!! Jag förstår att det säger något om graden av vanvård när de finns här hemma och jag har hand om dem. ;- )) 
 
Fina är de i alla fall, båda orkidéerna.
 
Fast jag ska slänga en hel del krukväxter nu. Vi behöver få in ljus genom fönstren nu under vintern och jag har sparat alldeles för många. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Znogge

Det var säkert rena slumpen! Numera har vi ganska så få blommor för jag gillar inte trängsel i fönsterkarmarna. Less is more liksom...

Svar: Jag har äntligen kommit dithän också! Har inte slängt ut än men de flesta är undanställda i avvaktan på likvidering. ;- ))
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback