Gratulerar Tyskland till återföreningen!

Jo, jag vet att man valt att fira återföreningen mellan Öst- och Västtyskland på 3:e oktober istället men jag firar 9:e november för det var den dagen muren föll i Berlin. Stenen på bilden är från den förhatliga muren och vi fick den av en god vän som var i Berlin den dagen 1989. Vi gratulerar Tyskland till återföreningen. Fantastiskt att den kunde komma till stånd till slut, nästan av en slump  och utan blodspillan. Tyskland är ett land som vi har mycket gemensamt med, ett folk som har fått genomlida mycket som vi har sluppit, men som kämpat sig igenom sina svårigheter. Vi har många tyska goda vänner och det är vi tacksamma för. 

Kommentarer
Postat av: Veiken

Det är ett av de ögonblicken man minns. När muren föll! Jag grät, för min pappa fick inte uppleva det! Murar mellan människor är en styggelse!

Svar: Det var verkligen ett stort ögonblick och faktiskt rätt oväntat när det väl hände. Vi har goda vänner som bodde i Berlin både före muren, under tiden och efter. De har berättat mycket.
Inga Magnusson


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback