Pallkrageodling på gång!

Så här ser det ut i min pallkrage på altanen just nu. Det har stått lite stilla förstås med kylan vi har haft. Varje natt fortfarande så lägger jag på plastlocket från Plantagen och drar in det hela under altantaket. Den har ju stora hjul på undersidan. Trots att vi haft varmt under dagarna, bortåt 15 grader så är det  frost på nätterna.
 
Salladen har klarat sig och nu ska jag så en ny rad bredvid så jag kan skörda i omgångar. Dillen har farit illa i kylan, medan rosmarin och timjan och gräslök klarar sig bra. Om någon undrar över mossan så lägger jag den under för att växterna inte ska bli jordiga. Den får hänga med hit direkt efter vinterdekorationerna.  Detta är lagom för mina odlarambitioner, de är inte så stora. ;-))

Kommentarer
Postat av: znogge

Någon vårvärme att tala om är det inte och vi har haft frost flera nätter. Hoppas att grödorna klarar sig.

Trevlig fredag!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback