Kola-pecan är bäst!!

Jag fick tag på Wermlandsmejeriers  gräddglass i Årjäng för en vecka sedan och bunkrade genast 4 förpackningar med kola-pecan som alla säger är så god. Och den är verkligen kanongod!! Vi har mumsat i oss alla fyra på en vecka. En är lagom att dela på två personer, åtminstone till ett par gottegrisar som oss. Nästa gång jag får tag på den så blir det till att köpa på sig ett litet lager  och stoppa i frysboxen, att ta fram nu och då till dessert eller till kaffet när det kommer trevliga gäster.
 
Wermlandsmejeriers glass är alltså närproducerat av ett litet bondeägt mejeri i Nysäter. Eftersom våra arrendatorer levererar en del mjölk dit så har den liksom lite ursprung här på Liane. Det känns bra att veta.

Kommentarer
Postat av: Znogge

Nästan som att äta sin egen glass för visst känns det bra att äta närproducerat.

Jag är inte så mycket för glass men min favorit just nu är Ben & Jerry's Peanut Butter Cup. Knappast närproducerat men i alla fall "fairtrade" på flera av ingredienserna. Alltid något...

Postat av: Tina

Blåbärsglassen kan oxå rekommenderas. Den är fantastiskt god. Mvh Tina i Långserud

Svar: Ja, vi har testat den också och den var inte fel.
Inga Magnusson

2017-05-08 @ 19:45:38
Postat av: Lena

Vi hade fått hem den på jobbet en dag och när jag sålde den var det första gången jag såg den smaken, vi har nog inte haft den smaken hemma förut och då utbrast jag bara , den måste ju vara god , det lät så gott och det var den alltså , kul , nu vet jag det , har inte hunnit testa glassen själv än

2017-05-08 @ 20:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback